Account Manager till Customer Development-teamet

Antal platser:
Yrkesbenämning: Account manager
Publicerad: 2018-11-06
Sista ansökningsdag: 2019-04-24

Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!Som vår nya Account Manager kommer du att bli en nyckelperson för att driva vår framgångsrika affär mot nya mål. TJÄNSTENI rollen somAccount Manager är du mycket betydelsefull för bolagets fortsatta tillväxt. Tillsammans med övriga i teamet ansvarar du för att långsiktigt och strategiskt underhålla och proaktivt vidareutveckla våra befintliga kunder, men också att skapa affärsmöjligheter utifrån hela Alektum Groups produktportfölj. Rollen är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och du tillhör Customer Development-teamet som i dag består av fem medarbetare som alla rapporterar till VP Customer Development. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden; - övergripande ansvar för Alektum GroupSveriges kunder inom vårt fastighets- och retailsegment, - att stötta medarbetare/team (Operations/IT) vid leverans av nya uppdrag, - att underhålla och utveckla befintliga kunder längst med hela värdekedjan, - att kommunicera kundbehov för nuvarande och framtida erbjudanden både internt och externt, - på ett proaktivt sätt arbeta mot uppsatta mål och nyckeltal, - att fortsatt skapa högt förtroende hos vårakunder kring Alektum Groups produkter - att samverka med våra Sales Managers kring specifika segement och kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden för teamet är att: - proaktivt utveckla kunderbjudandet, - säkerställa att Alektum Groups erbjudande är det som våra kunder efterfrågar - i dag och i morgon, - ha bred kunskap, kännedom och förståelse för kundernas verksamhet, utmaningar, behov och marknad, - samverka med stora delar av bolaget för hur kundhantering/vård/underhåll sker för att skapa den bästa tänkbara kundupplevelsen, - se till att arbetsrutiner efterlevs och att CRM-systemet är uppdaterat VEM SÖKER VI? Vi tror att du har ett brinnande intresse för att skapa förtroende hos kunderna och att du trivs med att arbeta i en resultatdriven miljö. Du är självgående, social, kommunikativ, lösningsorienterad, ansvarstagande och känner dig trygg i kontakten med allt från vd till marknadschefer på små till stora bolag. Ett krav är att du tidigare har arbetat i en likvärdig roll inom Credit Management. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har goda kunskaper i MS Office och MS Dynamics (CRM) samt talar och skriver flytande svenska och engelska. Du kommer till ett team där det råder ettpositivt, öppet, trevligt och kreativt klimat ochdär Fredrik, som blir din närmsta chef, kommer göra allt för att ni ska lyckas tillsammans. INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast 30 november 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen attkontakta rekryterande chef, Fredrik Rudhede, Vice President Customer Development,fredrik.rudhede@alektumgroup.comeller 0709-43 44 00. Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.comeller 0733-144642. Varmt välkommen med din ansökan! https://www.youtube.com/watch?v=pkqmwqGxKn8

Kontaktperson

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-04-24
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Lön enligt överenskommelse
Postadess
  • Region Göteborg
  • 41103 Nils Ericsonsgatan 17