Lönespecialist till Indiska

Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2019-06-13
Sista ansökningsdag: 2019-07-12
Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. Vi har idag ca 80 butiker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Island samt en shop online. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!   Indiska söker nu en Lönespecialist till huvudkontoret i Stockholm.   Från huvudkontoret arbetar vi över hela organisationen med att ge bästa service till personal i Sverige, Norge och Finland.   Som Indiskas Lönespecialist jobbar du tätt ihop med HR-Chef och ekonomiavdelningen. Du ansvarar för alla typer av ärenden inom löneområdet, samt ger stöd till chefer i våra olika regioner. Att ge hög service och trygghet gällande lönefrågor till våra anställda är något som är självklart för dig. Du bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner för organisationen.   I dina arbetsuppgifter ingår: Vara kontaktperson gentemot vår samarbetspartner för de finska lönerna Månatlig och årlig löneadministration för Sverige och Norge Tolkning av kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar Hantering av semester Strukturera och förenkla rutiner och processer Administrera tidssystem och personalsystem Diverse statistik Arbetsgivarintyg Kontakt med myndigheter Pensionsrapportering Ansvarig för personalarkiv Avstämning av löner inför bokslut Hålla dig uppdaterad och ta del av företagsinformation, förändringar i lagstiftning och aktivt delta i relevanta möten. Support mot anställda och chefer   Vem är du? Du har 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen och har tidigare arbetat i Hogia Lön Plus. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av nordiska löner och tidssystemen Tidomat och TooEasy. Som person är du självgående, serviceinriktad, flexibel och ansvarsfull. Du trivs också med att arbeta i en miljö som präglas av förändring och omväxling. Du är engelsktalande då en viss kommunikation sker på engelska.   Detta är en heltidstjänst med start omgående. Intervjuer sker löpande. Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Enligt avtal
Postadess
  • Region Stockholm
  • 10254 Hamburgsvägen 14
Besök hemsida