Key Account Manager till Ticketmaster

Antal platser:
Yrkesbenämning: Key account manager
Publicerad: 2019-06-13
Sista ansökningsdag: 2019-07-04
Tjänstebeskrivning Som anställd hos Ticketmaster blir du en del av ett härligt och avslappnat team som sätter laget före jaget. Ticketmaster lägger stor vikt vid sina värderingar; proaktivitet, ansvar, kundfokus och teamwork, och de strävar efter att dessa värderingar efterlevs i allt de gör. Många kollegor umgås även på fritiden vilket är ett tydligt tecken på att de trivs tillsammans, och generösa förmåner visar att Ticketmaster värnar om dig som anställd. Några av de förmåner som erbjuds är: - Extra ledighet över jul och nyår. - Massage. - Lunchkuponger. - Friskvårdsbidrag. - Har du studieskulder hjälper Ticketmaster dig att betala av en del av summan varje år. Hos Ticketmaster kommer du att arbeta med ett väletablerat varumärke i en internationell koncern där du har möjlighet att utvecklas. Till Ticketmaster söker vi nu en Key Account Manager. Som Key Account Manager kommer du att fokusera på att prospektera och jaga in nya kunder, men du kommer även att arbeta med kundvård och affärsutveckling till Ticketmasters befintliga kunder. I rollen som Key Account Manager kommer du till exempel att: - Hålla kontinuerliga affärsdialoger med kund för att öka biljettvolymerna. - Arbeta med merförsäljning och omförhandling av avtal som löper ut. - Genomföra 15 kundbesök per månad. Krav på person Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av B2B försäljning. Vi ser gärna att du som person är självgående, initiativtagande och resultatfokuserad. För att lyckas i rollen som Key Account Manager krävs vidare: - Erfarenhet från tjänsteförsäljning. - Har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift (svenska och engelska) - Du är strukturerad, engagerad samt ödmjuk. - Du är lyhörd, lösningsfokuserad med en positiv inställning. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 40 tim/vecka. Plats: Rålambsvägen 17, Stockholm. Lön: Fast lön + provision Företagspresentation Med 20 000 årliga evenemang, 24 000 000 webbesökare och 1,3 miljoner unika webbesökare per månad är Ticketmaster Sveriges och Nordens största marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik & nöje. Vi har ca 450 kunder från arenor, sport & evenemangsarrangörer, festivaler, mässor och mycket mer. Ticketmaster en del av Live Nation Entertainment och är idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg & Malmö. Sedan 2004 är vi ett helägt dotterbolag till Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment, världens största underhållningsföretag. Ticketmaster finns idag på över 20 marknader världen över och är världens femte största e-handelssajt. Sökord: KAM, key account manager, försäljning, kundvård, säljare, sälj, ticketmaster, evenemang, event, konserter, sport, musik, nöje Om PerformIQ I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Oscar Dahl, rekryteringskonsult, på nummer 073-940 12 70. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Oscar Dahl

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast och rörlig lön
  • Fast lön + provision
Postadess
  • Region Stockholm
  • 11346 Sveavägen 159
Besök hemsida