Bemanningsplanerare

Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2019-06-12
Sista ansökningsdag: 2019-06-22
Tomelilla kommun i Skåne har drygt 13 500 invånare. Kommunförvaltningen har cirka 800 anställda. Här på Österlen finns naturen, maten och kulturen som du längtat efter. Tomelilla kommun i Skåne har drygt 13 500 invånare. Kommunförvaltningen har cirka 800 anställda. Här på Österlen finns naturen, maten och kulturen som du längtat efter. Anställningen är placerad inom verksamheten Vård och Omsorg. Tomelilla kommun planerar för att starta upp en kommunövergripande rekryterings- och bemanningsenhet, organisatoriskt placerad under kommunens HR-avdelning. Den nu aktuella anställningar att föras över till den kommunövergripande rekryterings- och bemanningsenheten i januari 2020. ARBETSUPPGIFTER Den kommunövergripande rekryterings- och bemanningsenheten ska på sikt arbeta med kommunens samtliga verksamheter. I dagsläget servar den i huvudsak Vård och Omsorg. Från och med januari 2020 utökas uppdraget med Barn och Utbildning. Som bemanningsplanerare i Tomelilla kommun är du en viktig del i vår stora förändringsresa som införandet av den kommunövergripande rekryterings- och bemanningsenheten är. I förändringsresan ingår också vårt arbete med Heltid som norm, dvs att arbeta mot att öka andelen heltidsanställningar. Som bemanningsplanerare är ditt huvudsakliga uppdrag att se till att tillsätta de arbetspass som verksamheterna har lämnat som beställningar till rekryterings- och bemanningsenheten. Uppdraget är att hitta bästa möjliga matchning till de lediga arbetspassen, det vill säga rätt person till rätt plats i rätt tid. I arbetsuppgifterna ingår också att introducera nya medarbetare, följa upp medarbetare och tillsammans med HR-specialist hålla i informationsträffar för medarbetare. Du kommer att arbeta i ett team bestående av tre bemanningsplanerare och en HR-specialist. I arbetsuppgifterna ingår att utveckla rutiner, LAS-bevakning mm. Uppdraget är under uppbyggnad och kan komma att förändras under resans gång. Du kommer själv att kunna vara delaktig i utformandet av tjänsten. Intervjuer kommer att hållas den 27 och 28 juni. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för anställningen krävs att du har en eftergymnasial utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer som relevant för anställningen. Om du dessutom är utbildad i relevanta system, som exempelvis Time Care eller annat personalplaneringssystem, är detta meriterande. Att du har erfarenhet av att arbeta med bemanning och personallogistik är ett krav. Vidare krävs att du har erfarenhet av att arbeta med bemanningssystem och andra relevanta datorsystem. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av att arbeta med människor eller erfarenhet av arbete där man samverkar med många olika människor. För att klara av uppdraget krävs det att du har en hög servicekänsla och en god förmåga till samarbete. Det är viktigt att du är strukturerad och kan hantera flera frågor och arbetsuppgifter parallellt, det vill säga att du är flexibel och kan skifta fokus mellan arbetsuppgifter. Du behöver kunna arbeta självständigt och driva arbetet framåt. För att kunna hålla en hög kvalité i arbetet krävs också att du är nyfiken på kommunens verksamheter och intresserad av utveckling och förändringsarbete. ÖVRIGT Tomelilla kommun har rökfri arbetstid. Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag. Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693). Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson

Angelica Michanek

Enhetschef

0417-18057 angelica.michanek@tomelilla.se

Josefin Brumme

HR-strateg

0417-182 02 josefin.brumme@tomelilla.se

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-06-22
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Enligt avtal.
Postadess
  • Region Tomelilla
  • 27380 Tomelilla kommun