Samordnare till Fridhemmet servicehus

Antal platser:
Yrkesbenämning: Undersköterska, hemtjänst, hemsjukvårdare och äldreboende
Publicerad: 2019-06-12
Sista ansökningsdag: 2019-06-25
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen. Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna. Arbetsplatsbeskrivning Fridhemmet servicehus erbjuder eget boende och riktar sig främst till personer från 65 år och uppåt. De som bor på Fridhemmet kan ha ett varierat behov av såväl enkla som mer kvalificerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Fridhemmet är centralt beläget nära Fridhemsplan på Kungsholmen. På Fridhemmet arbetar en engagerad personalgrupp som består av sjuksköterskor, undersköterskor, vårdbiträden,  sjukgymnaster/ fysioterapeuter, arbetsterapeuter och administrativ personal. Vi arbetar i tvärprofessionella team för att våra boenden ska få så bra förutsättningar som möjligt för en god omvårdnad. Arbetsuppgifter  som samordnare  Som samordnare arbetar du i nära samarbete med chefer och personal. Tillsammans med din samordnarkollega planerar du insatser och bemanningen på enheten samt följer upp utförda insatser. Du är en viktig länk mellan enheten och kontakt med biståndshandläggare, anhöriga och andra externa aktörer. Du behöver kunna hantera flera saker samtidigt och prioritera i stressiga situationer. Vi söker dig som har en god känsla för kvalitet, bidrar till en god stämning, tar ansvar, har ett gott bemötande och tycker om att arbeta med äldre. Du deltar även i vårt förbättringsarbete för att höja kvaliteten på verksamheten och arbetar efter våra kärnvärden att vara engagerad, nytänkande och lyhörd. Kvalifikationer Du är ansvarstagande, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du är trygg i din yrkesroll och delar gärna med dig av din kompetens och är kreativ i meningen att du ser möjligheter istället för hinder. Du har erfarenhet av servicehus eller hemtjänst och har arbetat med bemanning och planering tidigare. Som person har du god förmåga att samarbeta, kommunicera och främja en god arbetsmiljö och därmed motverka diskriminering. Du har goda kunskaper i Word och Excel och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.  Tjänsten är dagtid 7-15.30/ 8-16:30 Några av våra förmåner är friskvårdsbidrag och semesterväxling (fler semesterdagar i stället för semesterersättning). Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson

Rebecca Von Schéele

0850808772

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Månadslön
Postadess
  • Region Stockholm
  • 10028 Lindhagensgatan 76