Familjehemssekreterare till enheten för familjhem och familjerätt

Antal platser:
Yrkesbenämning: Socialsekreterare
Publicerad: 2019-06-11
Sista ansökningsdag: 2019-06-24
Om tjänsten Vi söker dig som vill bli en del av en enhet som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Vi vill ta vara och utveckla din kunskap och din kreativitet och hoppas du blir en av oss. Huvudsakliga arbetsuppgifter - handlägga det som rör barnet i familjehemmet, ex överväga och ompröva vården - genomföra omplacerings- och hemtagningsutredningar vid behov - ha en nära kontakt med föräldrar och övriga nätverk - arbeta utifrån beprövad kunskapsteori och evidensbaserade metoder - känna till och följa gällande lagar, policys och rutiner för verksamheten - arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns Kompetenskrav - socionomexamen 210 hp - B-körkort för manuell växellåda Som socialsekreterare är det viktigt att du har ett flexibelt tänk och förmåga att hitta snabba rättssäkra lösningar. Du föredrar att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och att du har en naturlig förmåga attsätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande - erfarenhet av familjehemsvård - erfarenhet/kunskap om att arbeta med BBIC - erfarenhet av dokumentationssystemet Procapita - erfarenhet av MI Omfattning och tillträde Tillsvidare, 100% Antal tjänster: 1  Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse Vikariat, 100% Antal tjänster: 1 Tillträde: from 1 september 2019 - tom 1 september 2020 Om arbetsplatsen Enheten består av 37 personer. Arbetsuppgifterna i enheten är i huvudsak indelade i familjehemsvård samt familjerättsfrågor. Familjehemsdelen är främst uppdelad i tre grupper som arbetar med att rekrytera, utreda och stödja våra familjehem samt följa och stödja barnet i familjehemmet.   Övrig information Om du erbjuds anställning inom arbete med barn/ungdomar är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Ansökan Sista ansökningsdag är 25 juni 2019. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktperson

Vision, Avdelning 012, Facklig expedition

019-21 11 93

SACO ., Facklig Expedition

019-21 30 96

Anna-Karin Landström, Enhetschef

019-21 42 65

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-06-24
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Individuell lön.
Postadess
  • Region Örebro
  • 70135 Box 30000
Besök hemsida