Handläggare till verkställigheten, Umeå

Antal platser:
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Publicerad: 2019-06-11
Sista ansökningsdag: 2019-06-22
Vi ser möjligheter, gör du? Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. Ditt nya jobb Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara att du som handläggare självständigt utreder mindre omfattande tillgångsituationer och kan komma att besluta om lämpliga tvångsåtgärder för att reglera skulder, till exempel utmätning. Arbetet innebär mycket löpande ärendehantering via vårt IT-system. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, andra myndigheter, arbetsgivare med flera. Detta sker i huvudsak genom telefonkontakt. Tjänsten innefattar allmänt administrativt arbete. Du ingår i en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Detta sker i dialog med sektionschefen som stöttar dig och arbetsgruppen att uppfylla sektionens mål. Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker? Vi söker dig som har - grundläggande behörighet till högskola/universitet - minst 6 månaders erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren - goda datorkunskaper - goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Dina egenskaper Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. - Som handläggare är det är viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt. - Du är noggrann och stimuleras samtidigt av att arbeta i ett högt tempo och uppnår resultat. - Många av de frågor och samtal som du får är från människor som befinner sig i en utsatt livssituation, därför är det viktigt att du har förmåga att kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och har ett gott omdöme. - Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar. - Språket är vårt viktigaste verktyget för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du upplevs som kommunikativ, är bra på att lyssna, skriver sakligt och talar på ett sätt som är lätt att förstå för mottagaren. - Du känner dig trygg med att förmedla svåra beslut.  - Du samarbetar genom att bidra till både sektionens och myndighetens resultat och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Information om tjänsten Det är flera tjänster och där alla är en tillsvidareanställning. Tillsvidareanställningen inleds med en provanställning på sex månader. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen då personliga egenskaper är viktiga för tjänsten. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktperson

Ewa-Marie Valerio

010-5783832

Emma Rehnqvist Jackson

010-5722465

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-06-22
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Individuell lönesättning
Postadess
  • Region Sundbyberg
  • 17267 Sundbyberg