Junior marknadsassistent till en utvecklande roll hos vår kund i Rosersberg

Antal platser:
Yrkesbenämning: Marknadsassistent
Publicerad: 2019-04-16
Sista ansökningsdag: 2019-05-16
Här är jobbet för dig som är junior och ser fram emot din karriär inom marknadsföring. Vi tror att du just nu söker en bred och ansvarsfull roll inom marknadsföring där du får användning för ditt energiska och initiativtagande arbetssätt och din fallenhet för att ta eget ansvar. Hos BASF AB i Rosersberg får du möjligheten att komma in och tidigt få mycket ansvar för att på så sätt växa och utvecklas i din yrkesroll. Har du 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet och eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller liknande område och är orädd inför nya utmaningar behöver du inte leta längre: här är ditt nya jobb! Starten för jobbet är omgående (med respekt för eventuell uppsägningstid) så vänta inte med att skicka in din ansökan utan skriv en grym motivering till varför du är rätt för tjänsten och ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Som marknadsassistent på BASF AB får du som är junior inom marknadsarbete möjligheten att arbeta i en bred roll med flertalet ansvarsområden vilket ger möjlighet till en varierande och utvecklande arbetsvardag och en meriterande erfarenhet på CV:t. Varierande arbetsuppgifter innebär att du dels kommer arbeta kreativt med bland annat digital kommunikation och även få chansen att ta stort ansvar för företagets events och arbete relaterat till certifieringskrav. I och med ditt breda ansvarsområde kommer du ha flertalet kontaktytor där både försäljnings- och utvecklingsteamet blir nära kollegor. Låter detta spännande? Fortsätt ned till ”arbetsuppgifter” för en närmare beskrivning! BASF AB är en av världens största kemikalietillverkare och tillhör pionjärerna inom kemikalieindustrin och du kommer ha kollegor över hela världen. På kontoret i Rosersberg (Arlanda stad) arbetar cirka 20 kollegor i en prestigelös miljö där högt i tak är en av anledningarna till att dina framtida kollegor trivs på jobbet. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos BASF AB. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig löpande. Detta är alltså en långsiktig roll där du kommer kunna stanna och utvecklas över tid, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. ARBETSUPPGIFTER I rollen som marknadsassistent hos BASF AB arbetar du huvudsakligen med tre ansvarsområden. * En av dessa är den den digitala marknadskommunikationen. Arbetet kring den digitala marknadskommunikationen kommer bland annat bestå av att ta fram och publicera relevant innehåll för exempelvis manualer, annonser, give aways och broschyrer. I detta arbete kommer du ha kontakt med den nordiska marknadschefen som utgår från Danmark och din uppgift blir att ta fram material som passar den svenska marknaden. * Ett annat ansvarsområde kommer att vara för BASF ABs kundaktiviteter där du kommer få planera och tillsammans med kollegor även närvara under olika events. * Ditt tredje ansvarsområde kommer vara att sköta det viktiga arbetet kring koordinering för produktcertifieringen ”ecological label certification”. Detta innebär att du i dialog med BASF AB:s europeiska produktansvarig kommer att vara behjälplig i produktcertifieringsprocessen med företagets kunder. Utöver ovan kommer dina arbetsuppgifter även innebära att: * Designa, utforma och översätta diverse publiceringar * Uppdatera webben med aktuell information * Organisera kundevents och utforma aktiviteter * Boka montrar/lokaler inför mässor * Administrera och koordinera arbetet kring produktcertifiering VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller annan relevant inriktning * Har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet * Behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift, då båda språken används i tjänsten. * Har goda IT kunskaper i framförallt Officepaketet, Photoshop och Indesign * Har ett intresse för design och layout * Tidigare arbetat med sociala medier och onlinemarknadsföring ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, löpande * Lön: Enl. Överenskommelse * Placering: Rosersberg * Kontaktuppgifter: Per Carnestedt (per.carnestedt@academicwork.se) och Mikaela Hofstedt (mikaela.hofstedt@academicwork.se) * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BASF AB:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. * Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här Vi ser att du som person har en förmåga att samarbeta med andra och trivs att jobba i team, samtidigt som du är initiativtagande och trivs med att driva ditt eget arbeta framåt. Du är kreativ och problemlösande med en förmåga att prioritera uppgifter och överväga olika lösningar för att effektivisera arbetet och säkerställa ett resultat med hög kvalitet. Vi tror även att du är självgående och tar ansvar för att ditt arbete drivs i målets riktning och att resultat levereras i tid med god kvalitet. Du är bekväm i att prata och skriva på både svenska och engelska då detta kommer krävas i den dagliga kontakten med nära kollegor, kunder och i andra samarbeten.

Kontaktperson

Per Carnestedt

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning, upphör:2019-05-16
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Enligt avtal
Postadess
  • Region Stockholm
  • 11331 Hälsingegatan 47, 7 tr