Kommunikatör webb och rörlig bild till Mötesplats social Innovation (MSI)

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kommunikatörjobb
Publicerad: 2019-04-15
Sista ansökningsdag: 2019-04-29
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt. Mötesplats Social Innovation (MSI) Malmö universitet är värd för MSI, den samlande nationella kunskapsplattformen för social innovation, socialt entreprenörskap och socialt företagande. MSI grundades 2010 med uppdraget att inhämta, utveckla och dela kunskap inom fältet. MSI arrangerar bl.a. mötesarenor som Social Innovation Summit  www.sisummit.se och ger ut skrifter inom fältet, här ibland ”100 sociala innovationer som kan förändra Sverige” och  ”Alla pratar om det men få gör det”, en handbok i effektmätning. Med stöd av Vinnova skalas MSI nu upp och etableras över hela landet. MSI har ett  nationellt sammanhållande kansli i Malmö som nu ska få vidare kraft och spridning genom fysisk närvaro även i Stockholm. Det utvecklas samtidigt regionala noder kring Jönköping University, Luleå tekniska universitet, Malmö universitet, Stockholms universitet, Umeå universitet och Örebro universitet. Uppbyggnad och utveckling av kunskapsplattformen kommer att engagera regioner, företag, innovationsfrämjare, lärosäten, kommuner, idéburna organisationer, myndigheter och andra värdefulla aktörer för områdets utveckling. Arbetet i kunskapsplattformen kommer fokusera på att identifiera behov av ny kunskap, inhämta, utveckla och dela kunskap inom fältet samt skapa möjligheter för aktörer och potentiella aktörer inom fältet att mötas och driva området framåt. Innehåll och arbetsuppgifter Din roll blir att producera innehåll som skapar engagemang i våra externa kanaler. Du arbetar främst i sociala kanaler, nyhetsbrev och extern webb. I det operativa arbetet ingår bland annat webbpublicering, bildhantering och att skapa rörlig bild. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av strukturerat arbete med sociala medier, från en byrå, marknadsavdelning, redaktion eller liknande. För att trivas i rollen hos oss bör du gilla att göra saker från idé till färdig publicering och att verka i en händelserik miljö med tidvis högt tempo. Som person är du ansvarstagande och driven, är van vid att jobba både självständigt och i team. Du har förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt och är resultatinriktad och har en proaktiv attityd och delar med dig av din kunskap. Då vi är ett litet team är det viktigt att även kunna bistå med andra delar i det kommunikativa teamet. Kvalifikationer Vi ser att du har utbildning inom medie- och kommunikation eller motsvarande meriter och några års professionell praktisk erfarenhet av webb, digitala medier och video/film. Du har praktisk erfarenhet från produktion av främst digital kommunikation. Du har erfarenhet av både innehållsproduktion och distribution i sociala kanaler. Du har erfarenhet av att hantera digitala kommunikationsverktyg och arbetar vant med olika publiceringsplattformar. Du kan planera, producera, paketera och publicera relevant redaktionellt innehåll till Mötesplats Social Innovations olika webb- och mediekanaler. Vi ser att du som person har ett engagemang för det du jobbar med och att du har lätt för att komma med idéer och bidra till en kreativ process. Du tycker om att tänka nytt och testa nya kommunikativa metoder för att nå ut till våra målgrupper och förstår medielogiken på digitala och sociala plattformar. Du behöver ha: • Dokumenterad erfarenhet av att producera och publicera rörlig bild på webb och i sociala (planering, filmning, ljud, redigering) • Erfarenhet av arbete med sociala mediekampanjer, på professionell nivå • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med streaming • Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift • Tekniskt intresse och kunskap Det är meriterande om du har:  • Intresse och erfarenhet inom området social innovation • Arbetat praktiskt med Facebook for business, Facebook Analytics och Google Analytics • Erfarenhet av att arbeta i Wordpress Upplysningar Enhetschef, Verksamhetsledare, Hanna Sigsjö 040-6657002 Kommunikatör, Maria Collings 040-665 80 13 Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast 2019-04-29 Övrigt Anställningen är på heltid och tidsbegränsad under perioden 1 augusti 2019 till 31 december 2020. Du kommer att ha placering och arbetsplats på Malmö Universitet, men tjänsten innebär en del resor nationellt. Tillträde 1 augusti 2019 eller enligt överenskommelse. Se annonsen i sin helhet på mau.se

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning, upphör:2019-04-29
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning
Postadess
  • Region Malmö
  • 20506 205 06 Malmö
Besök hemsida