Koordinator med fokus på kommunikation

Antal platser:
Yrkesbenämning: Informatör jobb
Publicerad: 2019-04-13
Sista ansökningsdag: 2019-05-13
Vår kund är ett av Europas ledande bolag för prospektering och produktion av olja och gas. Med stort fokus på miljömässigt ansvar arbetar de för både samhällets och aktieägarnas bästa på lång sikt. Med många intressenter följer mycket information som dels ska administreras, men även förmedlas på ett enkelt och lättillgängligt sätt. Här kommer du in i bilden. OM TJÄNSTEN Med en lång historia som startade i Sverige på 80-talet, har vår kund genomfört prospekteringar av olja och gas över större delen av världen. Idag är den operativa verksamheten fokuserad på Norge, men har huvudkontor i Genève och en avdelning i Stockholm. Jämfört med resten av branschen har företaget bland de lägsta utsläppen i Norge, där de vill bli ännu bättre. Bakom Grand Hotel i Stockholm sitter media- och corporate-gruppen, bestående av 5 personer. De behöver nu stärka upp med ytterligare en person på avdelningen, i den nya rollen som internt kallas Corporate Affairs Officer. Arbetsuppgifterna har tidigare ingått under andra befattningar, men har nu utkristalliserats till denna nya roll. Du kommer att arbeta nära Vice VD för koncernfrågor, samt ansvariga för mediafrågor och juridiska rådgivare. Den interna kommunikationen sker till stor del på engelska. Du erbjuds * En långsiktig anställning direkt hos vår kund * Insyn i en global koncern * Möjlighet att arbeta på ett företag som strävar mot större hållbarhet inom branschen * Stort förtroende i din professionella roll * Breda kontaktytor, både internt och externt, samt mellan olika länder ARBETSUPPGIFTER * Förmedla information om aktiviteter i företaget på ett lättförståeligt sätt till olika intressenter, bland annat aktieägare * Ansvara för att dokument hålls uppdaterade och tillgängliga, samt förvaras säkert * Sköta logistiken inför årsmöten och pressevent: t.ex. planera utskick och synka kalendrar * Ansvara för att kommunicera och följa upp deadlines inom projekt * Stötta Vice VD för företagsaffärer, i att koordinera hens dagliga organisatoriska arbete VI SÖKER DIG SOM * Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används dagligen * Snabbt kan ta till dig ny, och ibland komplex, information * Trivs med ett varierande tempo: vid större händelser inom bolaget kan det förväntas att du jobbar kvällstid, samtidigt som detta kompenseras under lugnare perioder Möjligtvis har du arbetat med PR, kommunikation eller media tidigare, men vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du: * Kommunikativ, då ditt arbete till stor del handlar om att hantera och förmedla information * Flexibel, då det snabbt kan ske saker inom bolaget som du behöver förmedla eller förbereda * Självgående och orädd: stöttning finns alltid men då din närmsta chef kommer resa mycket får du ibland söka hjälpen själv * Noggrann och pålitlig, då du kommer hantera känsliga och sekretessbelagda uppgifter Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid * Placering: Centrala Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktperson

Sara Kihlberg

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning, upphör:2019-05-13
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Enligt avtal
Postadess
  • Region Stockholm
  • 11343 St: Eriksgatan 121